La Tragedie de Sophonisbe
by John Marston, translated by J. Pelorson
La Tragedie de Sophonisbe de John Marston (1575-1634) est la premiere oeuvre anglaise inspiree par l’heroine carthaginoise.
La Tragedie de Sophonisbe de John Marston (1575-1634) est la premiere oeuvre anglaise inspiree par l’heroine carthaginoise. L’histoire de Sophonisbe, princesse carthaginoise qui se suicida pour echapper a la servitude romaine, quittant ainsi celui qu’elle aimait, a ete portee a la scene par un grand nombre de dramaturges europeens des temps modernes (dont Mairet et Corneille). La gravite de la version de Marston (publiee a Londres en 1666), rappelle Seneque et les tragedies regulieres ecrites dans l’Europe de la fin du XVIe siecle. Ce texte, tant prise par T. S. Eliot, est traduit pour la premiere fois en francais.
- By (author) John Marston
- Translated by J Pelorson
Other Titles in this Series
Similar Books
Innovation and Medieval Communities
The Circulation of Ideas and Practices in and out of the Town (1200-1500)
Volume 63
Medieval Yeghegis, Armenia
History, Archaeology, Society. Local Multiplicities and Global Connections of a Rural Centre on the Silk Road(s)
Power and Women in Southeast and Central Europe in Late Medieval and Early Modern Period (1300-1600)
Volume 10
Women in Late Antiquity and the Early Middle Ages
Studies from Western Europe and North Africa
Volume 44
Writing of Women as Cultural Resistance
Deconstructing Memory Legacies in the Afro-Luso-Brazilian Atlantic
Volume 8
Althochdeutsche Stabreimdichtungen
Hildebrandslied, Muspilli und kleinere Denkmaler. Von Grund auf neu ediert, mit Erschliessungshilfen versehen, ubersetzt und eingeleitet von Frank Schafer
Los oficios de los diplomas latinos de la Cataluna altomedieval
Estudio de las innovaciones lexicas: XI Premio Internacional de Tesis Doctorales Fundacion Ana Maria Aldama Roy de Estudios Latinos
Volume 106
