Max Ernst
Maler. Dichter. Schriftsteller
By (author) Gabriele Wix
Paperback (Published)
(April 2009)
ISBN: 9783770548125
6.69 x 9.49 inches
Price: $69.00
On back order
Max Ernst, der Maler – ein Dichter. Diese Feststellung mag überraschen: Neben dem bildnerischen Œuvre von höchster internationaler Reputation steht ein schriftstellerisches Werk, das wenig bekannt und verbreitet ist, ein autonomes literarisches Œuvre in drei Sprachen von verstörender Intensität. Wörter und Bilder werden aus gewohnten Zusammenhängen herausgebrochen, und in der gewaltsamen Fügung des Disparaten gerät der hybride Text in eine unaufhörliche Bewegung von Anziehung und Abweisung, Faszination und Bruch, eine Bewegung, die den Leser über kopflose Frauen mit hundert Köpfen, Schmetterlinge, Vogelobre und Waschküchen schließlich bei sich selbst ankommen lässt und ihn mit seinen eigenen Gespenstern konfrontiert. Max Ernsts Bedeutung für die Entwicklung experimenteller und intermedial bestimmter Schreibverfahren im 20. Jahrhundert ist ein noch offenes Forschungsterrain, das es zu entdecken gilt.
- By (author) Gabriele Wix
Similar Books
A Collaborative Tapestry in Honour of Shirley Ann Brown / Une fresque brodée en l’honneur de Shirley Ann Brown
The Bayeux Tapestry Seen by her Colleagues and Friends / La Tapisserie de Bayeux vue par ses collègues et amis
Balthasar Caymox of Nuremberg
Early Modern German Print Publishers: Popular Prints of the Seventeenth Century
ENTANGLED AFRICA
Intra-African Relations Between Rain Forest and Mediterranean from Around 4,000 BCE to 1,500 CE
Gold, Silver and Glass: Power Networks, Cultural Identities, Technology Transfers and Agency across the Old World (7th Century BC – 1st Century AD)
Proceedings of a Conference Held at the British Museum, 16–18 June 2023
Legal Visuality
Exegesis, Ambiguity, and Dissimulation of the Donation of Constantine in the Early Modern Period
Listening to the Swan Song
More-than-Human Beings and Sounds in Literature and Culture Through the Ages
Monastic Manuscripts from the Eastern Mediterranean (Sinai, Jerusalem, Antioch)
Production, Use, and Contexts
Naples as Laboratory / Laboratorium Neapel
Style Options, Artistic Rivalry and Self Fashioning in Neapolitan Baroque Painting / Plurale Stilbildung, Kunstlerkonkurrenz und Self Fashioning in der neapolitanischen Barockmalerei
Nurturing the Elite
Representations of Drinking, Eating, and Religious Vessels in Palmyrene Funerary Iconography
Volume 13
Portraying the Individual in the Roman East
Local–Imperial Entanglements in Sculpture, Mosaics, and Paintings (First–Fourth Centuries AD)
Volume 18
Technical Studies of Asian Art
Proceedings of the Seventh Forbes Symposium at the Freer Gallery of Art
