Baudelaire et Le Spleen de Paris
L'esthetique, l'ethique et le religieux
by Edward K. Kaplan, translated by Elise Trogrlic
Paperback (Published)
(April 2015)
ISBN: 9782812445781
8.62 x 5.91 inches
Price: $44.00
In stock
Hardback (Published)
(May 2015)
ISBN: 9782812445798
8.62 x 5.91 inches
Price: $105.00
On back order
This book defines the three dimensions of experience which inform Baudelaire’s Le Spleen de Paris: aesthetics (art, beauty, sensation, fantasy, and dream), ethics (good and bad, the individual and the community), and the religious (the ultimate reality, the supreme rule of truth, justice, and meaning).
- By (author) Edward K Kaplan
- Translated by Elise Trogrlic
Review - French Etudiant la structure et la signification duSpleen de Parisdans son ensemble, cet ouvrage rejette la vision du recueil des poemes en prose de Baudelaire comme assemblage fortuit et rhapsodique. Dialoguant avec la critique deconstructionniste, il montre la coherence de cet ensemble de fables de la vie moderne , qui unit le lyrisme a l'analyse. Inspire de la pensee de Kierkegaard, il definit les trois dimensions de l'experience qui informentLe Spleen de Paris: l'esthetique, l'ethique et le religieux. D'une part l'art, la beaute, les sensations, la fantaisie et le reve ; d'autre part le bien et le mal, l'individu et la communaute ; et enfin la realite ultime, la regle supreme de la verite, de la justice, du sens.
—
Other Titles in this Series
Similar Books
The Antiquarian Book-trade in Switzerland
Sir Thomas Phillipps's Acquisitions in the 1820s and their Later Dispersal
Volume 69
Writing of Women as Cultural Resistance
Deconstructing Memory Legacies in the Afro-Luso-Brazilian Atlantic
Althochdeutsche Stabreimdichtungen
Hildebrandslied, Muspilli und kleinere Denkmaler. Von Grund auf neu ediert, mit Erschliessungshilfen versehen, ubersetzt und eingeleitet von Frank Schafer
Animal Magnetism in Motion / Le magnetisme animal en mouvement
Reconfigurations and Circulations, 1776-1848 / Reconfigurations et circulations, 1776-1848
